top of page

סיפורו של עזרא - סיפור עם מוסר השכל


עזרא הגיע לאורתופד עם כאבים חריפים בברך, בבדיקת מיפוי עצמות התגלה חשד למצב חמור בו יש נמק בעצם עקב פגיעה באספקת הדם אליה. הומלץ לבצע בדיקת אמ.אר.איי שתראה בבירור מה האבחנה. הבעיה הייתה שעזרא חטף כמה רסיסים בברך זו עוד כשהיה חייל, על כן לא ניתן לבצע בדיקת אמ.אר.איי כי קיים סיכון שהרסיסים יתעופפו לכל עבר במהלך הבדיקה.​

הפתרון – עזרא יפסיק לדרוך על הרגל, יעזר בקביים, יעזוב את עבודתו הפיזית ולא יעשה כלל פעילות גופנית.

ביקורת בעוד חצי שנה, ולאחר חצי שנה בביקרות אין שינוי בהוראות... תבוא עוד חצי שנה שוב! אבל דוקטור אין איזה טיפול שאפשר לעשות? אממממ.... אתה יכול ללכת לפיזיותרפיה אם אתה רוצה.

ואז עזרא הגיע אליי, קראתי, שאלתי, בדקתי... אופס כבר אין כל כך כאבים ברגל... נכון כי כבר חצי שנה אין עליה טיפה של עומס אבל אם נעמיס כמובן שזה מיד יכאב...

טוב בוא נבדוק... אוי גם ששמים עומס על הרגל כבר אין כאבים... אבל הרופא אמר שאסור לעשות עומס ולחזור רק עוד חצי שנה לביקורת!

אז הולכים לרופא אחר, ובזכות גילי פינקלשטיין הנהדרת שמפעילה מרפאת ירך-ברך עם פרופסור הלפרין האלוף, תוך זמן קצר עזרא קיבל חוות דעת נוספת. התברר לו שהאבחנה הראשונית הייתה לא מדויקת והיה מדובר במצב רפואי חולף ואין שום מניעה מפעילות. קצת הדרכה לחזרה הדרגתית לפעילות ועזרא משוחרר להמשיך בחייו החדשים.

מבחינתי לא טיפלתי, רק הטלתי ספק, לפעמים רק זה מספיק :)

מסקנה:

  1. חוות דעת שניה חובה! במיוחד באבחנות שמשפיעות מאד על אורח החיים של המטופל.

  2. בעניינים אורתופדים אל תוותרו על חוות דעת מפיזיותרפיסט.

רק בריאות לכולנו! גם עזרא מוסר :)


bottom of page